Dla Pacjenta

ZIP

Szanowni Państwo!

1 lipca 2013 roku oddaliśmy w Państwa ręce nowe narzędzie, jakim jest Zintegrowany Informator Pacjenta – ZIP. To elektroniczny system, którego jeszcze w polskiej służbie zdrowia nie było. W dodatku system ten – w odróżnieniu od e-WUŚ – jest przeznaczony wyłącznie dla pacjentów. I tylko pacjent, po uzyskaniu loginu i hasła nieznanego nawet NFZ – będzie miał do niego dostęp.

Dlaczego ZIP jest taki wyjątkowy i tak ważny dla pacjenta? Bo to portal, dzięki któremu będzie on mógł prześledzić – krok po kroku -przebieg swojej terapii. Każdą wizytę, każdy pobyt w szpitalu, zapisane recepty, rehabilitację, pobyt w sanatorium. Sprawdzi, ile to kosztuje, na co zostały wydatkowane pieniądze z jego składek. Chory dostanie możliwość skonfrontowania faktycznego przebiegu leczenia z tym, co zostało zapisane w raporcie z wizyty. Będzie miał pod ręką historię swojego leczenia i w każdej chwili będzie mógł po nią sięgnąć. Ale nie tylko – w tym samym miejscu znajdzie wiele informacji na temat samego funkcjonowania służby zdrowia: jakie placówki mają podpisaną umowę z NFZ, w jakim czasie przyjmują pacjentów, ile się czeka nie niektóre świadczenia medyczne, jakie programy profilaktyczne są realizowane, itp.

Przygotowaliśmy dla Państwa kilka stanowisk w Kielcach, Sandomierzu i Ostrowcu, na których będzie można otrzymać login i hasło dostępu. Jesteśmy też przygotowani i przyjedziemy na zaproszenie Państwa do urzędów i instytucji, by tam dokonywać rejestracji. O dostęp do ZIP pytajcie też Państwo załatwiając inne sprawy w NFZ, kiedy wyrabiacie kartę EKUZ, składacie wniosek na leczenie sanatoryjne, zlecenie na refundację środków ortopedycznych czy będąc w Sekcji Skarg i Wniosków.

Jak i gdzie można uzyskać dostęp do ZIP

Aby założyć konto w ZIP, złóż wniosek. Możesz to zrobić na 2 sposoby:

Ile będziesz czekać

Twoje konto zostanie założone od razu. Dostęp do danych o swoim leczeniu uzyskasz po minimum 24 godzinach. Potem system będzie aktualizować je raz na dobę.

Pamiętaj, że dane dostarczają placówki medyczne, w których korzystasz ze świadczeń zdrowotnych. W ZIP mogą pojawić się nawet po 2 miesiącach od twojej wizyty.

Informacje dodatkowe

Masz pytania lub wątpliwości? Więcej informacji znajdziesz na stronie ZIP przygotowanej przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub skontaktuj się ze swoim oddziałem wojewódzkim NFZ. Możesz też napisać e-mail na adres zipinfo@nfz.gov.pl.

W województwie świętokrzyskim punkty rejestracji znajdują się w:

Świętokrzyskim Oddziale Wojewódzkmi NFZ, Kielce 
ul. Jana Pawła II 9,
poniedziałek – godz. 8:00-17:00, wtorek – piątek godz. 8:00-16:00

Punkcie Obsługi Ubezpieczonych w Ostrowcu Świętokrzyskim
oś. Słoneczne 43 (NZOZ „Rodzina”)
poniedziałek – piątek – godz. 8:00-14:00

Punkcie Obsługi Ubezpieczonych w Sandomierzu
ul. Mickiewicza 34 (siedziba Starostwa Powiatowego)
poniedziałek – piątek – 7:30 – 15:30.

Jak korzystać z ZIP ?

Wychodzimy z ZIP poza Fundusz

Jak korzystać z ZIP ?

Kiedy już mamy login i hasło, możemy w domu, na własnym komputerze korzystać z serwisu ZIP. Jak to zrobić?

  1. Otwieramy stronę zip.nfz.gov.pl (albo wchodzimy na portal za pośrednictwem strony internetowej świętokrzyskiego NFZ)
  2. Wybieramy opcję „Zaloguj
  3. Wpisujemy login i hasło odebrane w NFZ
    Ze względów bezpieczeństwa przy pierwszym logowaniu system wymusi zmianę hasła otrzymanego z NFZ na własne hasło (przy jego zmienianiu korzystajmy z zamieszczonej na stronie podpowiedzi dotyczącej zasad jego tworzenia). Należy je zapamiętać lub przechowywać w bezpiecznym miejscu.
  4. Po zalogowaniu mamy pełny dostęp do portalu. Aby dowiedzieć się, jakie świadczenia medyczne figurują na naszym koncie wybieramy moduł „Rejestr Usług Medycznych”. UWAGA! Informacje na temat świadczeń pojawiają się w portalu po 24 godzinach od odebrania loginu i hasła.
    Jeżeli poszukujemy placówki medycznej (w całej Polsce) mającej kontrakt z NFZ, wybieramy moduł „Gdzie się leczyć”, a gdy chcemy sprawdzić swoje prawo do świadczeń – moduł „Prawo do świadczeń”.
Infolinie ZIP Świętokrzyskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
(czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00)
  • Infolinia techniczna – 41 36 46 155
  • Infolinia merytoryczna – 19 488
  • Infolinia informacyjna – 41 36 46 286

Poczta elektroniczna ZIP Świętokrzyskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ

Świętokrzyski Oddział Wojewódzki NFZ uruchomił specjalny adres poczty elektronicznej, na który można kierować wszelkie zapytania, wątpliwości dotyczące Zintegrowanego Informatora Pacjenta – ZIP: zip@nfz-kielce.pl