Aktualności

Aktualności

Komunikat dla pacjentów

12.07.2016

3 lata ZIP-Zintegrowanego Informatora Pacjenta

ZIP – Zintegrowany Informator Pacjenta funkcjonuje już prawie 4 lata. Z tego portalu, który ułatwia chorym korzystanie z opieki medycznej i pozwala na kontrolę, także finansową odbywanych wizyt, korzysta już ponad milion dwieście tysięcy Polaków. W województwie świętokrzyskim zaZIPowanych jest ponad 3 procent mieszkańców, co daje nam jedno z czołowych miejsc w kraju.

Czym jest ZIP?

ZINTEGROWANY INFORMATOR PACJENTA, to  specjalny elektroniczny portal dla pacjentów, dzięki któremu każdy zainteresowany po zalogowaniu na swoim komputerze może między innymi:

  • poznać wykaz świadczeń medycznych sfinansowanych przez NFZ;
  • sprawdzić, jakie miał zlecane i wykonane badania;
  • sprawdzić, jakie zrealizował recepty na leki refundowane;
  • dowiedzieć się, ile kosztowały udzielone świadczenia medyczne i dopłaty do leków;
  • sprawdzić status swojego ubezpieczenia i otrzymać informację kiedy się on zmienia (np. kiedy pacjent traci ubezpieczenie);
  • dowiedzieć się, gdzie jest zapisany do lekarza rodzinnego, pielęgniarki i położnej;
  • sprawdzić kolejki oczekujących na wizyty w poszczególnych przychodniach;
  • wyszukać placówki medyczne w całym kraju, łącznie z harmonogramem przyjęć i mapą dojazdu, które mają umowę z NFZ.

Zintegrowany Informator Pacjenta ma cztery podstawowe cele:

  • Cel edukacyjny – dzięki portalowi pacjent może zobaczyć, na co przeznaczane są jego składki zdrowotne, jakie świadczenia zostały wykonane, ile kosztowały, itp.
  • Cel diagnostyczny – ZIP umożliwia podgląd historii medycznej pacjenta, wspomaga lekarza w diagnozie chorego.
  • Cel logistyczny – pacjent sam, przed pójściem do lekarza może sprawdzić, czy ma prawo do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych czy też nie.
  • Cel kontrolny – pacjent może zweryfikować faktyczne wykonanie świadczeń.

Warunkiem dostępu do portalu i do wymienionych powyżej danych (które później można śledzić przez Internet na własnym komputerze) jest otrzymanie z NFZ loginu i hasła. Codziennie są one wydawane w siedzibie świętokrzyskiego NFZ w Kielcach oraz w punktach obsługi ubezpieczonych w Sandomierzu i Ostrowcu Świętokrzyskim – po odbiór danych dostępowych należy się zgłaszać z  aktualnym dowodem osobistym lub paszportem, a w przypadku odbioru danych dla innej osoby – z jej pisemnym upoważnieniem. Wydawane są także dostępy do ZIP dla dzieci (może odebrać ten rodzic, który zgłaszał dziecko do ubezpieczenia), a młodzież od 16 roku życia może odebrać login sama, bez rodziców.

Organizujemy też stanowiska mobilne – wyjazdowe. Możemy przyjechać do przychodni, szpitala, urzędu, zakładu pracy czy innej placówki. Wystarczy, że zainteresowana firma zgłosi taką potrzebę pod numerem telefonu 41 36 46 286 lub napisze na adres: rzecznik.prasowy@nfz-kielce.pl. Zapraszamy do współpracy.
 

Tak wydawaliśmy dostęp do ZIP poza Funduszem:

Źródło: Rzecznik Prasowy