Aktualności

Aktualności

Nowy Punkt Obsługi dla interesantów ŚwOW NFZ oficjalnie otwarty

01.07.2019

Komunikat dla pacjentów

Nowy Punkt Obsługi dla interesantów ŚwOW NFZ oficjalnie otwarty

Z udziałem wiceministra zdrowia, Macieja Miłkowskiego i Prezesa NFZ, Andrzeja Jacyny, wicewojewody świętokrzyskiego, Bartłomieja Dorywalskiego, marszałka województwa świętokrzyskiego, Andrzeja Bętkowskiego, prezydenta Kielc, Bogdana Wenty oraz senatora Krzysztofa Słonia  w Kielcach został otwarty nowy Punkt Obsługi dla interesantów Funduszu. Od 1 lipca, osoby, które chcą:

  • potwierdzać zlecenie na wyroby medyczne,
  • składać  wniosek na leczenie uzdrowiskowe,
  • wyrabiać kartę EKUZ,
  • zakładać i potwierdzić Profil Zaufany

zamiast w siedzibie ŚwOW NFZ przy  ul. Jana Pawła II w Kielcach, są obsługiwane w nowym Punkcie przy al. IX Wieków Kielc 2a.  Łącznie powstało 5 stanowisk oraz  postawiony został tzw. kiosk multimedialny, który umożliwi dostęp do Internetowego Konta Pacjenta.

– Ten Punkt wpisuje się w nową strategię Narodowego Funduszu Zdrowia. Jednym z elementów tej strategii jest poprawa obsługi ubezpieczonych, wyjście na przeciw potrzebom pacjentów właśnie poprzez tworzenie takich wielofunkcyjnych Punktów Obsługi, jak ten w Kielcach. Również pracownikom będzie łatwiej obsługiwać interesantów, niż do tej pory  – stwierdził Prezes NFZ, Andrzej Jacyna.

Na poprawę warunków obsługi pacjenta zwrócił też uwagę wiceminister zdrowia, Maciej Miłkowski.

– Cieszę się, że w tak dobrym miejscu jest ten punkt. Jest blisko do przystanków autobusowych, do wielopoziomowego parkingu, dworca. Dobrze, że pacjenci będą mogli być załatwiani w warunkach, jakie przystoją w XXI wieku  – mówił wiceminister.

Wiceminister Miłkowski przypomniał, że w ramach planowanego Centrum Usług Wspólnych NFZ docelowo wnioski o EKUZ będą realizowane elektronicznie, w niedalekiej przyszłości także świadczenia związane z potwierdzeniem zleceń na materiały medyczne.

Z kolei marszałek województwa świętokrzyskiego, Andrzej Bętkowski i senator Krzysztof Słoń wyrobili sobie kartę EKUZ.

–  Trwało to dosłownie kilkadziesiąt sekund – stwierdził senator Krzysztof Słoń. – Wystarczy podać swoje dane, udokumentować je przy pomocy np. dowodu osobistego, czy prawa jazdy i karta jest już gotowa. Jestem przykładem na to, że obsługa w tym punkcie jest bardzo sprawna. Ważne, że można przyjść tu z dziećmi, ponieważ specjalnie dla nich zorganizowano mini kącik zabaw – dodał  senator.

Punkt Obsługi dla interesantów NFZ został przygotowany zgodnie z najnowszymi standardami. Pomieszczenie jest funkcjonalne – to jedna, duża sala obsługi, gdzie można załatwiać kilka spraw jednocześnie. Punkt wyposażony jest w biletomat. Wyświetla on numer na elektronicznej tablicy i na stanowisku, więc bez problemu każdy wie, kiedy zostanie obsłużony.

– Mam nadzieję, że pacjenci będą zadowoleni, odczują wyraźną poprawę warunków, w których są przyjmowani – podsumowała dyrektor Świętokrzyskiego OW NFZ, Małgorzata Kiebzak.

Źródło: Rzecznik Prasowy