Recepty refundowane
Informacje dla pacjentów dotyczące wystawiania recept na leki refundowane
29.06.2012
Komunikat dla pacjentów dotyczący wystawiania recept na leki refundowane
Przypominamy wszystkim pacjentom korzystającym ze świadczeń medycznych udzielanych zarówno w publicznych, jak i niepublicznych placówkach medycznych mających kontrakt z NFZ (a więc wszędzie tam, gdzie na drzwiach poradni widnieje logo NFZ), że mają oni prawo domagać się od lekarzy prawidłowo wypisanych recept na leki refundowane, a każdy z lekarzy zatrudnionych w tych placówkach ma obowiązek taką receptę wystawić. W razie otrzymania nieprawidłowo wypełnionej recepty (lub recepty wystawionej na innym druku niż określa to rozporządzenie Ministra Zdrowia), chory natychmiast powinien o tym powiadomić kierownika placówki medycznej i domagać się wystawienia recepty w sposób prawidłowy. Jeśli nie okaże się to skuteczne może skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta za pośrednictwem ogólnopolskiej bezpłatnej infolinii 800-190-590 (nr dla tel. komórkowych i stacjonarnych) czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 21.00.
Także Świętokrzyski Oddział Wojewódzki NFZ uruchamia specjalne dyżury telefoniczne. W razie problemów z uzyskaniem prawidłowo wystawionej recepty można dzwonić pod numery:
-
sobota, 30 czerwca, w godz. 8:00 – 16:00 – /41/ 36 46 200
-
niedziela, 1 lipca, w godz. 8:00 – 16:00 – /41/ 36 46 129
-
w dni robocze – godz. 8:00 – 16:00 – 663 431 124 lub /41/ 36 46 106
Informujemy jednocześnie, że w razie nagłego wypadku czy zachorowania w dni wolne od pracy świadczeń medycznych (w tym także w razie potrzeby wypisania recepty) udzielają Szpitalne Oddziały Ratunkowe, Izby Przyjęć oraz placówki nocnej i świątecznej pomocy medycznej – ich lista znajduje się na stronie świętokrzyskiego NFZ.
źródło – Rzecznik Prasowy