Recepty refundowane

Recepty refundowane

Informacje dla pacjentów dotyczące wystawiania recept na leki refundowane

29.06.2012
Komunikat dla pacjentów dotyczący wystawiania recept na leki refundowane

Przypominamy wszystkim pacjentom korzystającym ze świadczeń medycznych udzielanych zarówno w publicznych, jak i niepublicznych placówkach medycznych mających kontrakt z NFZ (a więc wszędzie tam, gdzie na drzwiach poradni widnieje logo NFZ), że mają oni prawo domagać się od lekarzy prawidłowo wypisanych recept na leki refundowane, a każdy z lekarzy zatrudnionych w tych placówkach ma obowiązek taką receptę wystawić. W razie otrzymania nieprawidłowo wypełnionej recepty (lub recepty wystawionej na innym druku niż określa to rozporządzenie Ministra Zdrowia), chory natychmiast powinien o tym powiadomić kierownika placówki medycznej i domagać się wystawienia recepty w sposób prawidłowy. Jeśli nie okaże się to skuteczne może skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta za pośrednictwem ogólnopolskiej bezpłatnej infolinii 800-190-590 (nr dla tel. komórkowych i stacjonarnych) czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 21.00.

Także Świętokrzyski Oddział Wojewódzki NFZ uruchamia specjalne dyżury telefoniczne. W razie problemów z uzyskaniem prawidłowo wystawionej recepty można dzwonić pod numery:

  • sobota, 30 czerwca, w godz. 8:00 – 16:00 – /41/ 36 46 200
  • niedziela, 1 lipca, w godz. 8:00 – 16:00 – /41/ 36 46 129
  • w dni robocze – godz. 8:00 – 16:00 – 663 431 124 lub /41/ 36 46 106
Informujemy jednocześnie, że w razie nagłego wypadku czy zachorowania w dni wolne od pracy świadczeń medycznych (w tym także w razie potrzeby wypisania recepty) udzielają Szpitalne Oddziały Ratunkowe, Izby Przyjęć oraz placówki nocnej i świątecznej pomocy medycznej – ich lista znajduje się na stronie świętokrzyskiego NFZ.
źródło – Rzecznik Prasowy