Dla Pacjenta

Infolinie NFZ

Infolinie NFZ

Telefoniczna Informacja Pacjenta – 800 190 590

Działa całodobowo przez 7 dni w tygodniu.

Dzwoniąc na Telefoniczną Informację Pacjenta można uzyskać informacje dotyczące między innymi:

  • danych teleadresowych placówek medycznych i gabinetów mających umowę z NFZ,
  • danych teleadresowych placówek NFZ,
  • zasad korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej,
  • zasad i miejsc udzielania pomocy medycznej w nocy, weekendy i święta,
  • zasad udzielania świadczeń i funkcjonowania systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego,
  • dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń,  systemu e-WUŚ,  systemu ZIP, wysokości składki, zasad uzyskania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego,
  • zasad koordynacji systemów zabezpieczenia zdrowotnego w krajach Unii Europejskiej,
  • zasad korzystania i miejsc wykonywania świadczeń w ramach programów profilaktycznych finansowanych przez NFZ.

Ogólnopolska infolinia dla pacjentów onkologicznych – 22 755 11 55

Działa  24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia

Uruchomiona została w związku z wprowadzeniem pilotażu sieci onkologicznej w województwach świętokrzyskim i dolnośląskim, ale jest przeznaczona dla pacjentów z całego kraju.

Dzwoniąc pod infolinię onkologiczną można między innymi dowiedzieć się:

  • jak zarejestrować się do onkologa,
  • co to jest karta DiLO,
  • jakie są terminy wizyt,
  • jakie placówki zajmują się leczeniem,
  • jakie poradnie istnieją w danym regionie,
  • jakie szpitale działają w sieci,
  • na czym polega sieć onkologiczna.
Źródło: Wydział Świadczeń Opieki Zdrowotnej